Tung start for økologisk svinekjøtt

I fjor høst ble blant annet økologisk svinekjøtt lansert med brask og bram. I egne kjøledisker og med egen logo skulle øko-kjøttet testes i utvalgte butikker. Men salget har ikke tatt av.

Tung start for økologisk svinekjøtt

I fjor høst ble blant annet økologisk svinekjøtt lansert med brask og bram. I egne kjøledisker og med egen logo skulle øko-kjøttet testes i utvalgte butikker. Men salget har ikke tatt av.

Frustrasjonen har til tider vært til å ta og føle på hos de få produsentene som deltar i øko-prosjektet, som fikk bred omtale i Svin nr. 8 i fjor. Bladet skrev den gang på lederplass at Gilde hadde gjort en kjempejobb med produktlanseringen, og at markedsinnsatsen fra vareleverandøren var så helhjertet som den kunne bli. Ultra- og Menybutikker i Osloregionen skulle lansere økologisk svinekjøtt i mintgrønne skåler spesielt designet for produktene. Eget varemerke og egne kjøledisker var også på plass. Nå skulle det bli opp til forbrukerne å avgjøre om økologisk svinekjøtt var liv laga eller ikke.

Kjære leser!

Kjøp abonnement for å få tilgang til alt innhold på Svin.no

12 måneder

1300,-

KJØP