Grisebonden som ble salgsdirektør

– Gris er gris for svært mange forbrukere. Det gjør det enkelt for kjedenes egne merkevarer (EMV). Vi forsøker gjøre grisen annerledes, og har noe på gang, sier Torleif Bjella, salgsdirektør i Nortura.

Grisebonden som ble salgsdirektør

– Gris er gris for svært mange forbrukere. Det gjør det enkelt for kjedenes egne merkevarer (EMV). Vi forsøker gjøre grisen annerledes, og har noe på gang, sier Torleif Bjella, salgsdirektør i Nortura.

Det er den siste dagen i november, vinden har stilnet og solen skinner etter stormen Berits ville framferd. Men Torleif tenker mest på Laura, Ruth og Rema. Fra sitt kontor på Økern hos Nortura ser han helt til Oslofjorden. Løfter han blikket andre veien, henger to bilder, det ene av en alè som trolig fører opp til en gård, det andre av et fjell, muligens i Hallingdalen. Vi er på kontoret til Norturas nye salgsdirektør, Torleif Bjella (55), bonde fra Ål langt opp i Hallingdal. Han har virkelig gått gradene i Nortura siden han startet der i 1980. Nå har han fått stillingen mange mener er den viktigste for leverandørene til samvirkeslakteriet.

Kjære leser!

Kjøp abonnement for å få tilgang til alt innhold på Svin.no

12 måneder

1300,-

KJØP