Middag for fire på 20 minutter

Middag for fire på 20 minutter

– Hurtigmat øker hele tiden, nå selger vi også ferdig oppskårete pølser, sier direktør Egil Olsvik i Norsk kjøtt. Olsvik holdt foredrag på Verdikjedekonferansen på Hadeland om Norsk Kjøtts strategi framover. Han så tre hovedutfordringer framover; lønnsom primærproduksjon, effektiv industri og avsetning/markedsstyrke for Norsk Kjøtt. Olsvik forklarte at effektivisering av Norsk Kjøtt fortsatt blir veldig viktig, ikke minst fordi lønnskostnadene i Norge er 30 prosent høyere enn hos våre handelspartnere.

-Det gjelder å holde markedsføringstrykket oppe. Pølseforbruket har vært stabilt siden -97, men nå ser vi at det tar av. Vi har lansert skinnfri pølse under slagordet ”ny, naken og deilig”, smiler Olsvik. Og til høsten er det 40 år siden Gilde lagde sin første pølse. Dette skal markeres. Samtidig vil Gilde satse på en stor reklamekampanje om hurtigmat.

Kjære leser!

Kjøp abonnement for å få tilgang til alt innhold på Svin.no

12 måneder

1300,-

KJØP